خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/04 - 10:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی با اشاره به پیشنهاد امیرعبداللهیان:

بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان گامی رو به جلو برای همکاری‌های مشترک است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی سفارتخانه های ایران و عربستان گامی رو به جلو در سیاست خارجی دو کشور برای همکاری های مشترک است.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با پیشنهاد امیرعبداللهیان مبنی بر اعلام آمادگی کشورمان برای بازگشایی سفارتخانه های ایران و عربستان، گفت: امروزه همه کارشناسان سیاسی اعتقاد دارند تعامل میان کشورهای منطقه می تواند مانع دخالت کشورهای بیگانه در امور منطقه ای شود.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همواره اهل منطق و گفتگو با کشورها خصوصا همسایگان بوده است، اظهار کرد: بر این اساس سعودی ها باید درک کنند دیگر زمان دخالت کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و غیره در امور همسایگان گذشته لذا خودشان باید تعامل و همکاری مشترک داشته باشند.



وی با بیان اینکه اعلام آمادگی ایران برای برگزاری مجدد مذاکرات و بازگشایی سفارتخانه ها نشان دهنده حسن نیت جمهوری اسلامی است، ادامه داد: بر این اساس امیدوارم سعودی ها نیز تصمیم درستی اتخاذ کنند تا مولفه اعتماد میان دو کشور پررنگ تر شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک بازگشایی سفارتخانه های دو کشور گامی رو به جلو در سیاست خارجی ایران و عربستان برای همکاری های مشترک است.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی پس از برگزاری چندین دور مذاکره، اکنون زمان آن رسیده که سعودی ها نشان دهند چه میزان در تغییر نوع تصمیم گیری در حوزه سیاست خارجی نسبت به ایران مصمم هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 354152
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم